20 oktober 2012

Caroline



Jag mutade Caroline med bullar för att få fota henne. Det fungerade.
Hatten har jag tillverkat. Den är inspirerad av modeller från tidigt 1900-tal men mest så har jag improviserat. Jag gjorde den inför ett hattkalas.
Jag besökte en modist i Örebro, Lise Disley för att skaffa material. Hon hade förut en butik "pricken över i:et" men den finns tråkigt nog inte kvar längre. Jag tyckte butiken var helt underbar med hattar som speglade olika tidsåldrar. Man kan dock fortfarande se hennes arbete.

10 kommentarer:

  1. Spännande bild. Bra foto, intressant blick i motivet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad kul att du tycker! Ja visst är Carolines blick intressant.

      Radera
  2. Så vacker bild och hatten tycker jag mycket om. Det är något magiskt med hattar. Jag bär ofta hatt själv, känns bra på något sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket och jo precis, det är svårt att säga vad det är med hattar men de är spännande!

      Radera
  3. Your blog is amazing, enchanting and so beautiful! I've read it from start to finish and can't wait to experience more....Enchantment junkie...that be me *winks* Vanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. That is just wonderful to hear! Thank you! Those kinds of comments are the ones that gives you the energi to go on and create your visions. I have looked at your blog now and I think it is lovely! You have a new follower:)

      Radera
  4. å vilken hatt! vilket fantastiskt konstverk. och fotografiet likaså!!

    SvaraRadera