25 september 2012

Secrets of the forest

Naturreservatet trolldalen
Vattnet som rinner ner för mossan är drickbart!
Smakar underbart. Om man får en sådan tokig impuls kan man ju alltid duscha i det. Inte så att jag har gjort det eller någonting.
Naturreservatet Ekåsen i Lekebergs kommun




Idag är jag tuff och skriver min rubrik på Engelska. Att vara sjuk och ha massa tråkiga saker jag måste göra går inte alls ihop med att helt vilja dyka in och leva enbart med alla mina projekt. Så klart gäller sambandet ju mer saker jag måste göra desto mer lockande är det att smita in i den fantasifulla delen av verkligheten. Jag försöker vrida och vända på alla måsten så att jag blir krokig i huvudet för att försöka hitta hur jag kan se det som någonting kreativt. Till exempel så städar jag inte. Jag skapar mig en vacker sfär med det som just jag tycker om och får ro av. Hahaha gud så smörigt, finns det någon som köper det? 
Eken på den sista bilden är från Gustav Vasas tid. Svindlande! Tänk alla saker det trädet kan ha bevittnad. Om man pressar örat mot barken kanske man kan höra den viska sagor från svunna tider?

To have a cold and loads of assignments does not fit well with "I want to give my full attention to my art projects and I want to do it now!" I'm trying to see the creative side of things. I´m not cleaning, I am making my surroundings look beautiful so I can find inspiration. Did somebody buy that?
The oak tree on the last frame is actually from the 16th century. Dazzling! Imagine all the things the oak would have seen if it had eyes. Maybe, if you put your ear close to the bark, you can hear it whisper stories from the past. 


2 kommentarer:

  1. Det är fantastiskt med gamla träd. Tänk vad de varit med om, alla som kommit och gått, allt som hänt runt omkring. Hoppas du mår bättre snart!

    SvaraRadera