28 augusti 2012

Bokklocka



En sådan här bokklocka kan man göra och ställa under ett träd. Jag hittar böcker i secondhandbutiker eller på vinden. Urverk och visare finns på Clas Ohlson (eller om man vill sno från någon bortglömd klocka).
Sedan är det bara att massakera boken. Det vill säga göra ett lagom stort hål i boken för att kunna sätta in urverket. Gör hål i framsidan för visare.
Jag har gjort flera olika varianter, med och utan ditmålade siffror med olika visare på olika typer av böcker.
Egentligen kan man göra klockor av allt om man har lust.


2 kommentarer:

  1. Vilken underbar skapelse... så duktig du är. Och så fint fotograferat. Drt blir en så annan känsla när man fotograferar i naturen, det vill jag göra mer.
    Jag ränkte jag kunde tipsa dig om något som jag tror att du nog skulle kunna gilla. Ett brevlajv som heter Poste Restante och som utspelar sig under 1800-talet i England. Då skriver man brev som känns som om dom är från 1800-talet. brevlajv.wordpress.com

    SvaraRadera
  2. Å det låter underbart jag ska absolut kolla upp det! Tack!

    SvaraRadera